تفاوت اضطراب با ترس های طبیعی چیست؟

تفاوت اضطراب با ترس های طبیعی چیست؟
تفاوت اضطراب با ترس های طبیعی چیست؟ اضطراب _کودکان (سخن 2 )     ترس ها بخشی طبیعی ازسیرتکاملی زندگی انسان هستند. و البته زمان دقیق بروزترس ها و میزان بروز آنهااز کودکی به کودک دیگر متفاوت است . ولی همه کودکان در محدوده زمانی مشابهی ترس های گوناگونی را تجربه می کنند. ترس _های_ طبیعی (مثال): ترس_از_غریبه_ها ،حدود 6...

تفاوت اضطراب با ترس های طبیعی چیست؟

اضطراب _کودکان (سخن 2 )

ترس ها بخشی طبیعی ازسیرتکاملی زندگی انسان هستند. و البته زمان دقیق بروزترس ها و میزان بروز آنهااز کودکی به کودک دیگر متفاوت است . ولی همه کودکان در محدوده زمانی مشابهی ترس های گوناگونی را تجربه می کنند.

ترس _های_ طبیعی (مثال):

ترس_از_غریبه_ها ،حدود 6 ماهگی

ترس_از_جدایی ،درحدود 9 ماهگی

ترس_از_تاریکی، حدود 2 الی 4 سالگی

ترس_ از_ شبه_ حیوانات ،(جاندار پنداری اشیاء پیرامون)،حدود 3 سالگی

ترس_های_انطباقی ،(ترس از مهد کودک و دبستان)،حدود 4 الی 5 سالگی

ترس از خون،زخم،حیوانات،کارتون،رعد_و_برق(5 الی 7 سالگی)

چه زمان ترس ها طبیعی نیستند؟

هنگامی که هریک ازاین ترس ها با شدت بیشترو زمان طولانی تری نسبت به دیگر کودکان هم سن ،احساس شوند و با روند زندگی روزمره فرد تداخل نموده و در عملکرد او مشکل ایجاد کنند می تواند نشانه وجود اضطراب باشد .

چه خوب است که والدین از انواع ترس ها و دوره های خاص تظاهر آنها آگاهی داشته باشند و در صورت مشاهده وقفه های طولانی وغیر طبیعی درگذر از یکی از ترس ها ویا جابجایی آن ترس ها ،در پی کمک گرفتن از یک متخصص برآیند.

.گلرخ_ شلویری هستم . روانشناس_ کودک_ و_ نوجوان

اضطراب کودکان، ترس از تاریکی، ترس از جدایی، ترس از حیوانات، ترس از خون، ترس از رعد و برق، ترس از زخم، ترس از شبه حیوانات، ترس از غریبه ها، ترس از کارتون، ترس های طبیعی، ترس کودکان