گامی دیگر در یادگیری مهارت مدیریت اضطراب شناخت افکار

گامی دیگر در یادگیری مهارت مدیریت اضطراب شناخت افکار
گامی دیگر در یادگیری مهارت مدیریت اضطراب شناخت افکار اضطراب کودکان (سخن 6) این بسیار مهم است که کودک از افکار و باورهای نگران کننده خود، آگاه باشد. کودک می تواند یاد بگیرد که بعضی احساسات با بعضی افکار همراه هستند . احساس نگرانی ،معمولا با افکار مربوط به خطر مرتبط است . پس کودکان را تشویق کنیم که علاوه بر توصیف احساسشان در یک...

گامی دیگر در یادگیری مهارت مدیریت اضطراب
شناخت افکار
اضطراب کودکان (سخن 6)
این بسیار مهم است که کودک از افکار و باورهای نگران کننده خود، آگاه باشد. کودک می تواند یاد بگیرد که بعضی احساسات با بعضی افکار همراه هستند . احساس نگرانی ،معمولا با افکار مربوط به خطر مرتبط است . پس کودکان را تشویق کنیم که علاوه بر توصیف احساسشان در یک موقعیت ،فکر های خود را هم بیان کنند . دقت داشته باشید که جملاتی مثل ” من خیلی ترسیده بودم ” ،یک ” فکر” نیست بلکه به احساس کودک اشاره دارد . به فرزندتان تصاویر موقعیت های مختلفی که می توانند مثبت یا منفی باشند نشان دهید . مثلا تصویر کودکی که در حال اسکی است . و ازفرزندتان بپرسید که دو فکر مختلف آن کودک اسکی باز را حدس بزند . یکی فکری که آن کودک را خوشحال می کند و دومی فکری که در او با احساس ترس یا نگرانی همراه خواهد بود .
می توانید از کودک بخواهید در برگه هایی رابطه بین موقعیت ، افکار و احساسات خود را بنویسد .
چه خوب است که کودکان رابطه بین افکار ،احساسات و رفتار خود را بشناسند .
گلرخ شلویری هستم . روانشناس کودک و نوجوان

احساسات، اضطراب کودکان، ترس، شناخت افکار، مدیریت اضطراب، مهارت، موقعیت، یادگیری