این کتاب در 8 فصل با هشت پیوست و به قیمت 90 هزار تومان با شمارگان 1000 نسخه د راختیار علاقه مندان به توسعه تاب آوری دانش آموزان قرارگرفته است
ارتباط خاصی میان تواناییهای اجتماعی کودکان و زمینهای بازی وجود دارد که مدارس در اختیار آنها قرار میدهند. برخی موفقیتهای چشمگیر اجتماعی کودکان را میتوان به مؤلفههای خارجی زمین بازی، شرایط اجتماعی به وجود آمده میان دوستان و فعالیتهای زنگ تفریح در محیط ایمنی نسبت داد که به دست مدرسه ایجاد میشود. بهبود کیفیت زمین بازی، نخستین گام مهم در سوق دادن کودکان به سوی موفقیت اجتماعی و نهایتاً توانمندی اجتماعی محسوب میشود.
دو هدف اصلی نویسنده این کتاب عبارتند از:
1- ایجاد چارچوبی مفهومی برای درک بافت زمینهای بازی و ارتباط آنها با موفقیت اجتماعی دانشآموزان
2- ابداع راهکار ارزیابی زمینهای بازی ، شناسایی تهدیدات بر سر راه تعاملات اجتماعی کودکان، مداخله برای اصلاح این خصوصیات، و نظارت برای حصول اطمینان از هدایت این تعاملات به سوی داشتن روابط اجتماعی موفقتر با گروه همسالان.
کتاب حاضر میتواند برای مسئولین آموزش و پرورش و معلمین محترم مفید و قابل استفاده باشد.این کتاب همچنین برای علاقه مندان به بازی درمانی ، مربیان تربیت بدنی وکارشناسان علوم ورزشی و مشاوران توانبخشی پیشنهاد شده است .